موارد افزایش کیفیت لامپ

(۰ رای)
دسته:

چه مواردی باعث افزایش کیفیت لامپ میشود ؟

با پیشرفت تکنولوژی و تولید لامپهای کم مصرف COB و SMD که برای دفع حرارت آنها باید از هیت سینک آلومینیمی استفاده کرد و این گونه لامپ ها احتیاج به درایور برای برای انتقال برق ۲۲۰ ولت به ولتاژ آمپر متناسب لامپ تولید شده دارند موارد زیادی در تولید باعث افت کیفیت یا افزایش کیفیت میشود در زیر به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.

 

۱ – استفاده از آلومینیم با خلوص بالا

تولید هیت سینک با استفاده از آلومینیم خلوص بالا از اصلی ترین موارد افزایش طول عمر در لامپ های تولید شده دارد ، آلومینیم خلوص بالا بهترین عملکرد را در دفع حرارت لامپ دارد که گرما از طریق پره های هیت سینک به محیط منتقل میشود

هیت سینک ها بر اساس نوع عملکرد خنک کنندگی به دو دسته کلی فعال و غیرفعال تقسیم میشوند

هیت سینک غیر فعال

ساده ترین، ضعیف ترین و غیر قابل اعتمادترین نوع هیت سینک به دلیل عدم وجود قطعات متحرک می باشد زیرا در این نوع پیکربندی مستقیما حرارت از منبع تولید کننده گرفته شده در سطح رادیاتور پخش و از طریق لبه های آن به محیط اطراف منتقل می شود. در پیکربندی غیرفعال، دمای محیط حتما باید خنک تر از دمای خنک کننده باشد تا به صورت طبیعی با جریان هوا بین خنک کننده و منبع گرما، حرارت خارج شود.

هیت سینک فعال

قوی ترین نوع پیکربندی هیت سینک میباشد که با کمک مایع مخصوص ( خمیر سیلیکون ) یا فن های تعبیه شده روی آن حرارت بیشتر و سریع تر منتقل می شود. کارایی این مدل خنک کنندگی بسیار بهتر میباشد که هزینه تولید آن هم از نوع دیگر گرانتر است. از هیت سینک فعال در کامپیوترها استفاده میشود که با روشن شدن آن فن نیز روشن شده و هوای خنک به داخل لپ تاپ انتقال داده می شود. در این مدل وظیفه انتقال حرارت بر عهده فن ها می باشد اما در لامپ های تولید شده شرک DFP وظیفه انتقال حرارت بر عهده خمیر سیلیکون میباشد.

۲ – استفاده از خمیر سیلیکون مناسب

با توجه به اینکه وظیفه انتقال حرارت در لامپ های ال ای دی بین چیپ و هیت سینک توسط خمیر سیلیکون انجام میشود کیفیت خمیر سیلیکون باعث انتقال حرارت مناسب و افزایش طول عمر لامپ میشود ، شرکت دوراندیشان بدلیل بالا بردن کیفیت محصولات تولید شده خود از خمیر سیلیکون وارداتی و اختصاصی خود استفاده میکند که یکی از دلایل افزایش طول عمر محصولات خود و رضایت زبان زد مشتری است .

۳ – استفاده از درایور های با کیفیت

یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در طول عمر درایور LED جنس خازن های الکترولیتی به کار رفته در درایور می باشد. طبیعتا هرچه جنس این خازن ها بهتر باشد طول عمر آنها نیز بیشتر است. از دیگر عوامل مهم در کیفیت درایور ضریب توان PF است. هرچه پاور فکتور PF درایور بالاتر باشد، بهره وری دستگاه بیشتر خواهد بود

۴ – استفاده از چیپ های با کیفیت

چیپ اس ام دی اصلی ترین قطعه یک لامپ است که در بازار انواع مختلف آن با قیمت های متنوع موجود است قیمت های بسیار ارزان با کیفیت بسیار پایین قیمت های گران با کیفیت بالا اما علاوه بر کیفیت چیپ نکته مهمی در خرید آن وجود دارد که کمتر کسی به آن توجه میکند و آن مقدار کلوین و لومن آن است ، چیپ های استفاده شده شرکت ورداتی با تعیین مهندسی مقدار لومن و کلوین آن است .

ثبت نظرات شما
هیچ دیدگاهی ثبت نشده است :(
اولین دیدگاه را شما ارسال کنید