تفاوت نور مهتابی و آفتابی و نچرال

(۷ رای)
دسته:

تفاوت نور مهتابی و آفتابی و نچرال در چیست ؟

رنگ نور لامپ ها و چراغ های ال ای دی با شاخصی به نام دمای رنگ بر حسب کلوین تعیین میشود . نور طبیعی نچرال NATURAL یا یخی نوری است که کلوین آن ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ میباشد . نور نچرال نه آفتابی است نه مهتابی در واقع از ترکیب دو نور آفتابی و مهتابی نور نچرال بدست می آید .

انواع رنگ نور لامپ ها LED یا SMD بر اساس استاندارد ها به سه دسته طبقه بندی میشوند

نور مهتابی یا سفید

لامپ مهتابی با تولید دمای رنگ بیشتر از ۵۰۰۰ کلوین دارای نور سفید رنگ است که بیشتر برای مکان هایی کاربرد دارد که نیاز زیاد به نور زیاد دارند ، رنگ نور لامپ های مهتابی استفاده شده در شرکت دوراندیشان رنگ نور سفید استاندارد میباشد .

نور آفتابی یا سفید گرم

نور آفتابی یا اصطلاحا سفید گرم با دمای بالای ۳۰۰۰ کلوین تولید میشود که دارای رنگ نور زرد استاندارد میباشد ، نور آفتابی بیشتر در اماکن اداری که نیاز به محیطی آرامش بخش دارند استفاده میشود همچنین این نور مناسب مغازه های طلافروشی نیز میباشد .

نور نچرال یا طبیعی یا یخی

نور نچرال یا به اصطلاح نور یخی با دمای بالای ۴۰۰۰ کلوین تولید میشود ، که این نور از ترکیب دو نور آفتابی و مهتابی به وجود می آید ، در عکس زیر تفات این سه طیف نور مشخص شده است .

 

نور نچرال

 

چه نوری برای مغازه طلافروشی مناسب است ؟

شرکت دوراندیشان با ۱۲ سال سابقه و نور پردازی بیش از ۱۰ هزار مغازه طلافروشی با توجه به تجربه بدست آمده تعیین نور یک مغازه طلافروشی به فاکتور های زیادی بستگی دارد به عنوان مثال نور مغازه ای که طلای زرد دارد با مغازه ای که طلای زرد و سفید دارد یا جواهر فروشی ویترین های دارای مانکن بر اساس رنگ مانکن و جنس مانکن و … نور کار شده در ویترین بسیار متفاوت است برای تعیین نور ویترین بهتر است با مشاوران شرکت در تماس باشید

 

لامپ یخی برای طلافروشی

 

سخن آخر

در بالا سعی بر آن شد تفاوت سه نور آفتابی ، مهتابی و نچرال را توضیح دهیم اما کیفیت چیپ تولید شده در زیبایی طیف نور تاثیر مستقیم دارد ، در مقاله موارد افزایش کیفیت لامپ در مورد این موضوع صحبت کرده ایم.

 

ثبت نظرات شما
تاکنون ۲ نظر ثبت شده است.
طاهر زندگانب
پنج شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲

عالی بود ممنون از شما و تیمتان

طاهر زندگانی
پنج شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲

عالی بود ممنون از شما و تیمتان همیشه پر انرژی باشید